Censura al mural «Feminicidis» EASD València
El 22 de gener de 2019, els i les alumnes de l’assignatura «Taller d’Experimentació Gràfica» de segon curs de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de València, impartida per la professora Chus Martínez, varen crear l’impactant mural titulat «Feminicidis» i el varen fixar a la façana principal de l’escola, a la plaça de Viriat, de València.
Un mural que pretenia conscienciar sobre la violència masclista, fent un símil entre un escorxador i els assassinats de dones de mans d’homes per masclisme o misogínia, i que va ser acompanyat de les xifres oficials de víctimes per violència de gènere corresponents als últims 5 anys a Espanya i d’aquest text de l’escriptora Almudena Grandes:
«Tots els assassinats són criminals, totes les agressions igual de greus, però només les dones són assassinades pel simple fet de ser-ho […] Tractar totes les violències de la mateixa manera és posicionar-se a favor de la violència masclista, llevar-li importància, és avalar les raons dels assassins de dones».
Unes hores després d’acabada la intervenció mural, un atac anònim amb esprai va cobrir els sexes de les figures de les protagonistes.
Imatges: cartell anunciador de la intervenció, fotografies del procés i comparativa d’abans i després de l’atac.
Enllaços
El mural «Feminicidis» al web de l’EASD València
«Los desnudos del mural de la EASDV han sido censurados con espray» (Graffica.info)
Entrevista a la professora Chus Martínez al podcast Dúplex Ràdio (a partir del minut 3:22)